サービス内容
エコノミークラスまたはプレミアム・エコノミークラスにご搭乗のお客様にアップグレードのチャンスです。入札案内のメールがお客様のお手元に届いたらラッキーかも!
マイ・プラスグレードとは?
1. 招待状を受け取ろう
ご出発のおよそ14日前頃に、オークションへの招待メールをお送りいたします。オークションの対象となるのは一部のフライトのみとなり、メールも一部のお客様にのみ送信されますのでご了承ください。ご予約の際にお客様のメールアドレスを必ずご入力ください。
2. 入札しよう
ご出発の5日(120時間)前までにご希望のクラスを選んで入札をお済ませください。またお客様が提示する価格は、入札時に指定された上限・下限価格の範囲内でなければなりません。入札の際、該当フライトの過去の平均落札価格をもとに推定落札価格が表示されますので、入札価格をお決めになる際にはぜひご参考ください。入札はご出発の5日前まで変更・キャンセルが可能です。
3. アップグレードにアクセス
ご出発の4日~24時間前に、お客様の入札結果をメールでお知らせします。お客様の落札が承認された場合、ご登録のクレジット―カードにて自動的に決済の上、確認メールと新しいEチケットをお送りいたします。落札しなければカード決済は行われません。
ご注意:
- 各種アラカルト・サービスに関しましてはご返金はいたしかねますのでご了承ください。
- マイ・プラスグレードの入札金額が一度落札されると、ご購入済みの快適シートまたはア・ラ・カルト・メニューのご返金いたしかねますのでご注意ください。
- 無料受託手荷物の個数と獲得マイル数につきましては、当初ご予約いただいた航空券面上のクラス規定が適用となります。
プレミアム・エコノミークラスのサービス
快適性を追求した新しいクラス
リラックス空間
エアカランのプレミアム・エコノミークラス、専用キャビンに設置された3列21座席のみの静かな空間をご堪能ください。エアバスA330neo型機材での運航に限ります。
各種優先サービス
優先チェックインや優先搭乗、お手荷物の優先サービスをご提供いたします。
専用の機内食サービス
お食事やお飲物など、通常のプレミアム・エコノミークラスのサービスに加えて、1時間の無料インターネット接続サービスもご提供いたします。
ビジネス・ハイビスカスクラスのサービス
贅沢で上質なサービス
モダンでエレガントなキャビン
ゆったりとした心地よいリラックスできる空間でおくつろぎください。全ての長距離便と一部の中距離便*に、本物のベッドのように快適な「フラットベッド」シートをご用意。マッサージ機能も備え、ゆっくりお休みいただけます。エアカランならではの美味しいお食事と、選び抜かれたワインやシャンパン、食後酒なども各種ご用意しております。
*エアバスA330-900型機材での運航便に限ります。
お客様にあわせたサービス
- 優先チェックインや優先搭乗
到着後の優先降機とお手荷物の優先サービス**
ご搭乗前は専用のラウンジでおくつろぎください***
**無料受託手荷物の個数と獲得マイル数につきましては、当初ご予約いただいたクラスの規定が適用となります。 .
***ヌメア、ブリスベン、シドニー、オークランド、パペーテ、ナンディ、シンガポール。
よくあるご質問
エアカランの「マイ・プラスグレード」とはどんなサービスですか?
オンラインでお好きな金額で入札するだけでアップグレードが可能になるサービスです。エコノミークラスのお客様は、プレミアム・エコノミークラスまたはビジネス・ハイビスカスクラスへのアップグレード、プレミアム・エコノミークラスのお客様はビジネス・ハイビスカスクラスへのアップグレードが可能になります。マイ・プラスグレードのサービスは、入札案内のメールを受け取られたお客様のみご利用いただけます。当社運行便の一部のみが当サービスを提供しており、一部のお客様にのみご案内を差し上げております。
どうやって入札するの?
ご出発の14日前に、一部のお客様にオークションへの招待メールをお送りいたします。オークションの対象となるのは一部のフライトのみとなり、メールも一部のお客様にのみ送信されますのでご了承ください。招待メールを受け取られたお客様は、ご自身と同一の予約番号で予約されているご搭乗者全員分の入札をすることができます。便名とご希望のアップグレードクラスを選び、ご希望の入札金額をご入力ください。クレジットカード番号をご入力いただければ、お客様が落札した場合のみ、カード決済が行われます。お客様の入札を確認するメールをお送りいたします。ひとつの予約番号に複数のご搭乗者がいる場合、入札は全員分に適用され、入札金額に人数をかけた金額が合計金額となります。
通常のビジネス・ハイビスカスクラスのサービスを受けられますか?
はい、アップグレードのお客様にもシート、優先チェックインや優先搭乗、お手荷物の優先サービス、専用サロンのご利用、お食事やお飲物、無料インターネット接続サービス、機内エンターテイメントプログラムなど、通常のビジネス・ハイビスカスクラスのサービスをご提供いたします。またアップグレード前にいただいた無料の特別メニューなどのスペシャル・リクエストは、アップグレード後もそのまま引き継がれます。ただし、無料受託手荷物の個数と獲得マイル数につきましては、当初ご予約いただいたクラスの規定が適用されます。
通常のプレミアム・エコノミークラスのサービスを受けられますか?
はい、アップグレードのお客様にもシート、優先チェックインや優先搭乗、お手荷物の優先サービス、1時間の無料インターネット接続サービス、お食事やお飲物など、通常のプレミアム・エコノミークラスのサービスをご提供いたします。またアップグレード前にいただいた無料の特別メニューなどのスペシャル・リクエストは、アップグレード後もそのまま引き継がれます。ただし、無料受託手荷物の個数と獲得マイル数につきましては、当初ご予約いただいたクラスの規定が適用されます。
エアカランのウェブサイト以外でチケットを購入したのですが、入札できますか?
はい、チケットの購入方法に関わらず、オークションへの招待メールをお受け取りになった方は入札に参加していただけます。
どのフライトに入札できるのですか?
オークションの対象となるのはエアカランの便名が記載されたエアカラン運航便です。お客様が入札できるフライトは、お送りしたメールに記載されています。
1枚のチケットに複数のフライトが記載されているのですが、まとめて入札できますか?
はい、複数の対象フライトに対して入札いただけます。確認メールは入札したフライトごとにお送りいたします。
入札の最低価格はいくらですか?
お客様が提示する価格は、入札時に指定された上限・下限価格の範囲内でなければなりません。入札の際、該当フライトの過去の平均落札価格をもとに推定落札価格が表示されます。ただし、推定落札価格はあくまでも参考価格であり、落札を保証するものではありませんので、あらかじめご了承ください。落札価格は空席状況や他のお客様の入札状況によって変動します。
追加でかかる税金はありますか?
アップグレード後の上位クラスに追加でかかる税金や手数料も全て入札価格に含まれています。
入札後すぐにカード決済されるのですか?
いいえ、カード決済は落札後にのみ行われます。
フライング・ブルーの会員なのですが、貯まったマイルや現金でアップグレード代金を支払うことはできますか?
いいえ、現時点ではクレジットカード決済のみ受け付けております。またお客様の落札が承認された場合でも、マイル加算は当初ご予約いただいたクラスの規定が適用されますのでご了承ください。
いつ入札できるのですか?入札の変更・キャンセルはできますか?
入札できるのは、オークションへの招待メールをお受け取りになってから、ご出発日の5日(120時間)前までとなります。変更・キャンセルは、ご出発日の5日(120時間)前まで承ります。
落札できたかどうかはいつ分かりますか?
遅くともご出発の24時間前までに落札が承認されます。お客様の入札結果はメールにてご連絡いたします。
落札できなかった場合、もう一度入札することはできますか?
残念ながら入札できません。ただし次回のご搭乗便に入札いただく、もしくは締め切り期限前であれば入札中の他のフライトに対し落札成功率の高い金額で設定し直すことができます。
落札できた場合、購入済みチケットに適用されている料金規定に変更はありますか?
いいえ、当初チケットをご購入いただいた際に適用された料金規定(キャンセル条項や変更手数料を含む)は変更されません。無料でお預かりするお手荷物の数とフライング・ブルーのマイル加算につきましては、当初ご予約いただいたクラスの規定が適用されます。
落札後、予約の変更やキャンセルはできますか?
はい、いただけますが、お支払いいただいたアップグレード料金は返金できませんのでご了承ください。またご購入いただいたチケットに適用されている料金規定に基づき、変更・キャンセルにかかる手数料をお支払いいただくことがございますのでご了承ください。
エアカランがアップグレードを取り消した場合、返金してもらえますか?
はい、もちろんご返金いたします。いかなる理由にせよエアカランがお客様のアップグレードをキャンセルした場合、もしくは 他のフライトにアップグレードを振り替えることができなかった場合は、お支払いいただいたアップグレード料金は返金いたします。料金はお支払いに利用されたカードに直接返金されます。お客様は当初ご利用予定のクラスにご搭乗いただき、当該クラスのサービスを受けていただきます。ただし座席指定されていた場合でも、同じ座席のご用意は確約いたしかねます。
落札できた場合、シート・プラスまたはア・ラ・カルト・メニューの予約料金を返金してもらうことはできますか?
大変申し訳ありませんが返金はいたしかねます。シート・プラスおよびアラカルト・メニューの返金は承っておりません。ただしアラカルト・サービスの販売規約に基づき、お客様の旅程に含まれる別のフライトに同サービスを振替することは可能です。
オンラインチェックインは利用できますか?
はい、ただしお客様の入札結果をお知らせするのは一度だけです。チェックイン後に落札されても搭乗券を再発行できない場合がございますのでご注意ください。
Conditions
1. The hereby General Terms and Conditions (hereafter referred to as the “Terms and Conditions”) apply to any upgrade request (hereafter referred to as a “Request”) made by you (hereafter referred to as “You”) to Air Calédonie International (hereafter referred to as “Aircalin”) in order to upgrade, for a given Aircalin flight, all passengers in the original booking from the cabin class in the original booking to a higher cabin class (hereafter referred to as an “Upgrade”) under the My Plusgrade program.
2. You must be of legal age (18 years or older) and have the capacity to enter a legally binding contract. You will be deemed to have authority to act on behalf of and to bind all the passenger(s) included in the original booking to the hereby Terms and Conditions.
3. You are only allowed to make one Request per flight booked on your ticket. The Request must always be made and paid for with a valid debit card or credit card. You will be deemed to have made a Request on behalf of all passengers included under your original booking reference (“PNR”). A minimum amount of money applies to each Request. Each Request is only valid for the mentioned flight and it represents the amount of money to be paid (in addition to the amount paid for the initial booking).
4. Once You have submitted (directly or indirectly) your Request for PNR to Aircalin, your upgrade offer will be reviewed according to the hereby Terms and Conditions. You can send, change or cancel your Request at any time within a 5-day period (120 hours) prior to scheduled flight departure. If your Request has been accepted, You can no longer modify or cancel it and You are legally obligated to pay the amount of money that has been bid as part of your Request.
5. Your Request will be deemed valid (hereafter referred to as a “Valid Request”) on the date it is sent to Aircalin and it will expire 5 days (120 hours) prior to scheduled flight departure. However, if you wish to cancel your Request, it will no longer be deemed a Valid Request. Aircalin may accept your Request at any time within the defined period of validity. If Aircalin accepts your Request, your debit card or credit card will immediately be charged the full amount of the bid that you have entered. In turn, Aircalin will issue You a receipt mentioning the upgrade. The total amount charged will include all taxes and fees that may apply to the upgrade. This total amount will be communicated to You as soon as You send your Request.
6. Aircalin does not guarantee a specific seating for Requests which have been accepted. However if You have made, as part of your initial booking, a special meal request no later than 48 hours prior to scheduled flight departure, your special request will be extended to your upgrade. Your purchase of an additional luggage allowance done 30 hours prior departure will also be extended to your upgrade.
7. Once your Request has been accepted by Aircalin and your debit card or credit card has been charged, you will not be entitled to any refund, credit or exchange, except under the following conditions:
The flight for which your Request has been accepted (thereby granting you an upgrade) has been cancelled and Aircalin has transferred you to an alternative flight, in the cabin class of the initial booking. In such a case, the amount You have paid for the upgrade will be refunded to You. The payment card used to pay for the upgrade will be credited. Aircalin will have no further obligation towards You.
Your Request has been accepted and You have been granted an upgrade, but You couldn’t be seated in the higher cabin class for reasons attributable to Aircalin, notably in the case of an aircraft change or if (in the case of connecting flights that are part of the same booking) You have missed the flight for which you were to be upgraded because the previous flight was delayed. However, no refund, credit or exchange will be granted to You if You cannot benefit from the upgrade because of reasons attributable to You, notably if You have decided to change flights or if You have missed your flight.
Refund conditions for My Plusgrade are independent from conditions that apply to ticket fares.
Approved refunds will be processed in the currency in which the Upgrade was paid.
8. The fare terms and conditions that apply to the ticket initially booked by You will remain valid in the case of an Upgrade. This includes cancellation terms, modification fees, Miles awarded and baggage allowance.
9. Aircalin reserves the right, in its absolute and sole discretion, to decide which flights are eligible for an Upgrade and to accept or reject your Request. Aircalin makes no representation guaranteeing that you will be able to benefit from an Upgrade, irrespective of seat availability in higher cabin class. Aircalin shall not be liable to You in case your Request is rejected.
10. Aircalin’s decision shall be final and shall not result in any written messages or requests.
11. Aircalin reserves the right to cancel or modify the hereby Terms and Conditions in its absolute and sole discretion and without notice. Except to the extent provided in the previous sentence, no modification or waiver shall apply to the hereby Terms and Conditions or be opposable to Aircalin, unless a written statement has been made by Aircalin (or by an authorized Aircalin agent) and published on Aircalin’s website. A cancellation will be deemed effective when statements concerning Upgrades, as well as pertaining Terms and Conditions, are withdrawn. You are responsible for checking on any modification of the hereby Terms and Conditions prior to making an Upgrade Request.
12. Failure by Aircalin to exercise any of its rights will not be construed as a waiver or relinquishment of the future performance of any of its rights, and your obligations with respect to such future performance shall continue in full force and effect.
13. The hereby Terms and Conditions should be read in conjunction with Aircalin’s Conditions of Carriage, legal notices and Website Terms of Use which are deemed to be integrated to the hereby Terms and Conditions. In the event of conflicting provisions, the hereby Terms and Conditions will prevail.
14. The hereby Terms and Conditions are subject to laws of New Caledonia. You are deemed to accept the exclusive jurisdiction of New Caledonia courts.
15. Upon sending your Upgrade Request, You are deemed to have read and understood the hereby Terms and Conditions, to accept them and to be legally bound by them.
16. Aircalin’s My Plusgrade service can only be accessed by passengers who receive an email inviting them to submit a bid under the My Plusgrade program. Not all our flights qualify for upgrades and invitations to bid are not sent to all our passengers.
17. Our A la Carte Services are non-refundable. Passengers will not be refunded for their purchase of a seat Plus or an A la Carte menu if their My Plusgrade bid is accepted.